Prin urmare şi-aşa deci…

Am stat şi am numărat: am fost  de nouă ori în Italia în ultimii trei ani.

Cinque Terre Vernazza

Italia, Cinque Terre, Vernazza

Nu m-am săturat de Italia, pentru mine ea  este şi probabil va rămâne veşnic  pe primul loc în topul ţărilor preferate, nicăieri n-am văzut  mai multă frumuseţe, remarcabil, bun-gust, ca la arhitecţii italieni – exceptând arhitectura contemporană.  Însă  nu doar arhitectură am admirat  în Italia, ci şi zone pitoreşti sau spectaculoase:  Coasta Amalfitană, Cinque Terre, insulele Capri,  Procida şi Burano.

Villa rufolo Ravello

Italia, Coasta Amalfitană, vedere din Ravello

În Franţa, Germania, Austria am mai fost,  iar ţările nordice nu mă prea atrag din motive de temperatură, aşa că următoarea ţintă părea să fie Spania, însă după un prim contact cu arhitectura iberică  entuziasmul meu a scăzut brusc,  voi reveni în Spania, dar nu mai „arde”.

Italia, Burano

Scurtele momente de plajă şi azvârlit în valuri sau doar de plimbare pe ţărm din Cinque Terre,  Lido di Venetia sau Rimini mi-au reamintit că întotdeauna am iubit marea, răsăritul de soare deasupra valurilor înspumate, mirosul de alge, nisipul fin (hmmm… pietricelele mai puţin), apa sărată, uscată pe piele – un deliciu!

Rimini

Italia, Rimini

Visez, mai nou, Grecia!
Grecia cu insulele ei pitoreşti şi mai ales Santorini, Creta, Zakynthos, Corfu şi Rodos, Grecia cu siturile ei arheologice, cu arhitectura clasică greacă sau cu cea tradiţională, Grecia cu  deliciile ei culinare, cu tavernele pescăreşti şi muzica ei (prietenii mei, care merg an de an în Grecia,  mi-au făcut cadou  două CD-uri săptămâna trecută… oare o fi contat şi asta? :P).  S-ar putea s-o visez însă mult şi bine, la cum merg treburile anul ăsta.

Aşa că, începând de acum şi în săptămânile următoare, voi publica pe blog  articole – documentări asupra  câtorva insule, destinaţii de vacanţă din Grecia. Într-o bună zi tot voi ajunge şi eu acolo  şi aceste articole o să-mi folosească, cum sper să folosească şi altora care poposesc, acum sau mai târziu, pe blogul MicileVacante.
Vă aştept cu păreri, completări, contraziceri vehemente, ode, filipice.  🙂

Aşadar şi prin urmare
Grecii fac comerţ pe mare,
Iar eu fac… documentare.  😀
Prin urmare şi-aşa deci
Este vorba despre greci
Şi te-aştept  pe-aici să treci!  😀

Grecia, Zakynthos - sursa foto : WikiCommons, autor: Steffen Temp

26 comentarii la “Prin urmare şi-aşa deci…

  1. Mi se pare a fi o cifra impresionanta, 9 vizite… Cu siguranta chiar iubesti Italia. Si marturisesc ca o parte din decizia de a trece în vara pentru 10 zile prin nordul Italiei în cadrul vacantei noastre, se datoreaza lecturilor pe blogul tau si mesajelor pe care le-am schimbat. Pâna cum n-am avut decât o trecere în tranzit prin Italia. Noi ne-am simtit extraordinar în vacante în Austria si Germania, mi s-a parut un mix optim: oamenii, cadrul natural, obiective, relaxare, etc. Aproape la fel, cu unele corectii, mi s-a parut Franta. Insa revenind la ce spuneai mai sus – Grecia ni s-a lipit de suflet de la prima vizita acolo. Nu stiu cum sa ma exprim, a fost cu adevarat ceva special – Grecia mi-a creat o stare unica. Asta a fost când am descoperit Grecia continentala…dar când am înteles Grecia insulara, sentimentul s-a amplificat exponential. Daca ar fi sa aleg între mai multe optiuni legate de Grecia, n-as avea nici o ezitare – o insula – una cât mai speciala. Mie vacantele legate de insule în Grecia mi s-au parut fabuloase, chiar daca nu am vizitat metropole, muzee, biserici ori parcuri de distractii. Asa ca, astept articolele tale pentru a-ti urmari visele si iti doresc sa ti se împlineasca. Si asta cât mai curând…

    • Adrian, te asigur ca si eu, in urma postarilor tale, am inceput sa ma gandesc sa revizitez Viena, care, recunosc, nu mi-a facut o impresie asa nemaipomenita exceptând arhitectura Art Nouveau, civilizaţia şi siguranţa pe care o simţeam permanent în oraş.

      Aşa spun şi prietenii mei despre vacanţele în Grecia, cei ce mi-au făcut cadou CD-urile cu muzică grecească deşi mari amatori de artă occidentală, merg anual în Grecia, iar dacă se mai poate, mai aleg şi o destinaţie occidentală, însă Grecia e ceva obligatoriu, an de an.
      Mulţumesc pentru urare, te aştept pe blog să-mi comentezi articolele.

  2. :-))) Haios cum ai adaptat poezioara…

    Cat despre Grecia, daca tot zici ca vrei sa mergi, eu una iti recomand Thassos. Am fost doi ani la rand (intr-unul chiar de luna de miere) si nu m-am plictisit, peisajele sunt senzationale! Altfel, bafta! 🙂

    p.s. Tot nu merge combinatia Gravatar cu linkul paginii mele 😦

    • Da, am auzit şi eu, ba chiar anul trecut era cât p-aci să merg cu prietenii mei, dar până la urmă am renunţat. Odată şi odată tot voi ajunge şi în Thassos.
      Multumesc!

      Îmi pare rău pentru avatarul tău, dar las’ că şi ăsa e haios!

  3. Despre Cinque Terre am mai citit eu undeva si cred ca-i foarte frumoasa zona, tare m-as duce ….
    Grecia e frumoasa si ea, culoarea marii de-acolo cred ca nu o mai gasesti nicaieri. Pe insula Thassos am fost si eu acum vreo 2-3 ani, dar dragut a fost si in Vourvourou (peninsula Sithonia) – pentru un concediu „lenes” (care-i mai mult pe gustul Lui decat pe-al meu, dar merge o data la 2 ani) e ideal locul.
    Dar mie -mi place mult si la Viena… si la Amsterdam … dar oare unde nu mi-a placut ? … :))

    • E extraordinar de frumos si placut in Cinque Terre, mai ales daca strabati poteca de coasta, voi povesti, dar mai incolo. Iar despre culoarea marii, chiar astept sa vad cu ce vine Grecia, dupa ce am vazut culoarea marii in Capri si pe Coasta Amalfi. Probabil ca intr-o buna parte din Mediterana este asa.

  4. Mie mi-a placut grozav in Creta. Am vrut cam de cand ma stiu sa vad Knossos si cand am reusit nu-mi venea sa cred ca eu sunt acolo si nu visez. E impresionant de-a dreptul. Iar muzeul de artefacte minoane (minoice?) din Heraklion este magistral (in afara de doamnele de acolo din administratie care-s foarte neplacute, dar sincer-sincer nu mai conteaza). Cred ca am stat vreo 4 ore in muzeu (si subsolul care este foarte bine ascuns e incredibil, dar multi il rateaza). Sigur ma mai duc o data si de data asta am de gand sa fac circuitul tuturor situsurilor minoane. Noi am vazut doar Phaistos si Knossos atunci.
    Tot in Grecia, mi-a placut la Micene. Tot asa…nu-mi venea sa cred ca sunt acolo (alt vis de mic). Desi nimic-nimic nu s-a comparat cu Knossos.
    Dar sunt si foarte subiectiv, din civilizatiile antice cel mai tare m-au impresionat babilonienii si minoanii (am trecut si printr-o faza egipteana, dar aia cred ca e obligatorie precum mersul pe bicileta :D).

    • Vlad, se spune minoic-minoice si micenian-miceniene. Aha, deci totusi ati umblat destul de mult. bine, mai vorbim la Creta, sper. :), eu am inceput sa citesc despre Santorini.
      Auzi, ieri, umbland dupa niscaiva documentare, am gasit pe un forum despre Santorini, unul singur se plangea de chelnerii greci ca i-au tapat de bani, dar acesta, a spus el singur, plecase acolo printr-o ag. turistica ce tine de Neckerman, niciunul din ceilalti romani (si am citit vreo 30-40 de posturi) nu s-a mai plans. Prin urmare, da, se pare ca grecii ii miros pe occidentali dupa portofel, dupa haine, dupa engleza vorbita si ii tapeaza de bani.

  5. In Creta a fost decent, chiar nu am avut probleme in afara ca pareau iritate doamnele de la muzeu (chestie de care nu mi-a pasat, eu eram atat de fericit ca-mi puteau alea falfai un tramvai si eu tot cu gura pana la urechi eram). Problemele noastre au fost in Atena si da, cred ca eu eram sursa lor. Sa nu se inteleaga ca nu-mi plag grecii. Ii simpatizez grozav, imi plac, imi place limba, ador alfabetul, le-as vizita tara fiecare cm (mai putin stat pe plaja, nici nu pot si nici n-as vrea).
    Noi n-am fost prin agentie. Conferinta a fost in Creta si apoi in Atena am stat pe banii nostrii la un hotel pe care-l recomand calduros: Novotel (cel de langa piata Omonia). Era si curat si bine amplasat.
    Santhorini e Thera, nu-i asa? Ca n-am verificat. Daca da, tare mult as vrea si eu sa o vad din cauza Akrotiri si legendelor legate de Atlantis (eeei.. imi place sa visez si eu :D)

        • Probabil ca pe tine te atrage istoria, arheologia. Pe mine arhitectura, si-mi place de mor cea traditionala de pe coasta Mediteranei, am vazut destula si in Italia.
          Si un pic si marea, apa, soarele. Dar cam de-o ora doua pe zi, nu mai mult, ca ma plictisesc si eu de soare si apa.

          • Pai cred ca da, probabil mi se trage de la filmele cu Indiana Jones :D. Vai cat imi doream sa vad Peru si Mexic dupa ce am vazut filemele alea!
            Sunt curios, ati intrat in vreo casa traditionala din Italia? Cum sunt? Sunt comode? E inalt tavanul? Usa? Camerele sunt mari? Sunt strambe si in interior? Au igrasie? Sunt incalzite din podea / calorifer /soba? Cum e podeaua? Lemn/gresie/nisip si placaj?

  6. Si le-ai vazut pana la urma? Uite, un prieten de-al meu tocmai s-a intors dintr-o calatorie in America de Sud, cam acum 2 saptamani am vizionat pozele, pe un ecran mare, la ei acasa.

    Pai, cele in cae poti intra, sunt aranjate, dichisite, n-am vazut igrasie dar nici nu pot spune ca am intrat in multe. Sunt cu bolta in interior. Cele pe care le-am vazut, transformate in taverne, erau functionale la interior, doar ca incaperile erau mici. Varuite destul de grosolan, cred ca anume.

    Inca ceva: cand am fost in Urbino, asta e un oras renascentist pastrat asa, de secole si acum e de fapt un oras universitar, este o univ. importanta acolo, arte si nu mai stiu ce. Ei bine, toate casele alea la exterior atat de vechi, unele din ele cu pereti strambi de-a binelea, ca nu stiai cum de nu se darama (una era cu 2 etaje) la interior, habar nu ai ce confortabile sunt, desi lemnaria e tot cea veche. nu stiu, probabil ca incalzirea e prin pardoseala si restul utilitatilor moderne, n-am stat atat de mult sa cercetez, am intrat intr-o facultate doar sa vad cum arata interiorul, nu puteam intelege cum intrau tinerii aia in asa vechitura de cladire ce-ti sugera umezeala, frigider. Pai era cald si bine inauntru.

    • Nu! Eu nu le-am vazut inca. Dar voi ajunge sa le vad (daca nu-mi cade vreo caramida in cap). Cred ca a fost grozav de tot sa le vezi pe ecran mare! Eu as vrea foarte-foarte tare si Tiahuanaco (Bolivia), dar am impresia ca nu se viziteaza (decat cu plata la negru). Inca n-am intalnit pe cineva in carne si oase sa fi vizitat site-ul asta (doar ce am citit cartile unora ce l-au vizitat). Oricum ar fi, vreau foarte tare tot ce tine de Maya/Inca & Co. Stiu ca-i un pic cliseu, dar imi plac foarte sincer.
      Deci nu-s rele, dar au camerele mici. Eram foarte curios. Eu cand am fost, o data am stat intr-un castel vechi de prin Toscana (Castelvecchio..undeva pe langa Lucca), fiindca era organizata conferinta acolo. Si era ca-n bancurile cu castel :D. Iar pe urma am tot stat la hoteluri. Nu am intrat niciodata (nu din cate stiu) intr-o casa privata sa vad cum e. Adica nu, am intrat, dar erau romani si cumparasera un apartament intr-o cladire noua. Nici un farmec n-avea! Nici cladirea aia noua nu avea nici un dumnezeu sau vreo arhitectura mai deosebita.
      Universitatea veche (unde-i cazata o parte din mate si fizica…evident!!) e rece in Geneva. Cand intrii in ea si vara ingheti instant si simti sufletul nebun al lui Calvin misunand reprobator pe acolo :)). In schimb biologii dupa ce ca au vreo 3 cladiri (si nu numar medicina, care are si ea cercetare) au lux si alta nu. Lux caldut. Arata ca-n filmele cu cliseul despre luxul american si savantul nebun :D.

  7. Oh Grecia!! De ani de zile ma pregatesc si eu, si la fel ca tine am lasat planurile pt Italia! Totusi eu nu am fost de 9 ori!!! Presupun ca ai vazut deja mare parte din ea! eu am fost de vreo 4 dar inca nu am vazut nici 30%!!! Urmatoarea pe lista (daca e sa fie) va fi Sicilia sau Venetia! 🙂
    In Grecia Santorini 🙂 si Corfu ma tenteaza cel mai mult pt inceput

    • Nu, Aliceee, n-as putea spune ca am vazut deja mare parte din Italia, dimpotriva. Din cele nevazute, in primul rand imi doresc sa mai vad asa: Sicilia si sudul Italiei (Matera), Torino, Milano si imprejurimile, Verona, Vicenza si Padova.
      In Venetia, daca n-ai fost, trebuie neaparat sa te duci, din Cluj sunt curse Wizzair ieftine intr-acolo.

      Inca nu stiu ce ma tenteaza din Grecia, din cele stiute anterior: Santorini si Creta. Despre Corfu sau Rodos nu stiu mai nimic deocamdata.

      • Zau daca merita vazut Milano altfel decat in trecere… Stiu si eu, poate intre doua schimburi de tren + intarzierile „made in Italy” de rigoare. Sunt convis ca va va placea gara! E atat de musoliniana…e imposibil sa nu razi :)).

        • In Milano? Domul ala gotic gigantic, cu cele mai mari ferestre ornamentate din lume si Galeria Vittorio Emanuele, parca si asta cea mai mare galerie comerciala din Europa. Si-apoi sunt imprejurimile care merita vazute.

          • Domul si galeriile nu le-am amintit fiindca se subinteleg! Mai ales cu dumneavoastra. De imprejurimi nu stiu nimic. Dar sunteti de acord ca Milano cu tot cu dom si galeri poate fi facut intr-o dupa-amiaza intre doua trenuri? 🙂

Lasă un răspuns

