Barcelona – O zi pe Montjuïc

Montjuïc – Muntele Evreilor, în traducere – este unul din cele două zone înalte din Barcelona;  de pe Montjuïc  se deschid panorame spectaculoase asupra oraşului, dar şi asupra portului şi Mării Mediterane.

Vedere asupra Barcelonei, de pe terasa Palatului Naţional
Barcelona, vedere asupra Portului Vell din parcul Miramar

Dealul Montjuïc  a fost amenajat pentru Expoziţia mondială din 1929 şi mai recent pentru Olimpiada din 1992. Aici sunt concentrate multe din atracţiile oraşului Barcelona (parcuri şi grădini, castel medieval, stadioane, terenuri de sport, piscine, muzee), aşa că am decis să-i rezerv o zi întreagă.
Sunt mai multe alternative pentru a urca pe Montjuïc, cea mai spectaculoasă pare a fi cea cu telecabina din port…

Barcelona, telecabina spre Montjuic
O intrare triumfală,  „pe uşa principală”, ar fi pe  treptele şi scările rulante dinspre Plaza de Spagna spre Palatul Naţional, pe lângă Fântâna Magică…

Barcelona, Palatul Naţional

…se mai poate urca şi prin grădinile de cactuşi

Barcelona, alee din Grădinile cu cactuşi Mossèn Costa i Llobera‎ 

şi, probabil, cea mai prozaică urcare, cea cu funicularul de la staţia Paral·lel, alternativă pe care am ales-o eu.

Barcelona, funicularul spre Montjuic
Din apropierea staţiei de funicular de pe Montjuïc (sosire)  pleacă şi telegondolele spre Castelul Montjuïc, eu nu am urcat acolo, nu m-a tentat nici Muzeul Armelor, nici panorama „cea mai cea”. Acuma, serios vorbind, am privit Barcelona de la înălţime în acea zi şi în zilele următoare din atât de multe locuri…şi dacă ai văzut anterior Napoli de sus, parcă devii mai pretenţios.
Barcelona, telegondolele spre Castelul Montjuic

M-am plimbat, în schimb,  prin câteva grădini şi parcuri:
În  Grădinile de cactus Mossèn Costa i Llobera‎ 

Barcelona, Jardins Mossèn Costa i Llobera‎

În Jardins Mossèn Jacint Verdaguer,  unde înfloriseră zambilele şi era un miros îmbătător:

Barcelona, Jardins Mossèn Jacint Verdaguer- lalele
În Jardins de Laribal unde m-am aflat singură-singurică (vineri înainte de masă) şi nu mi-a plăcut, drept pentru care am şters-o repede…
Barcelona, Jardins de Laribal
şi în Parcul Miramar – am uitat numele arborilor cu rădăcini mari, noduroase, ieşite la suprafaţa solului, mă ajută cineva?

Barcelona, parcul Miramar
Lângă Parcul Miramar, în apropierea telefericului ce leagă Montjuïc de Port Vell, o terasă cu vedere panoramică asupra oraşului şi cu o îngheţată la fel de impresionantă,
Barcelona, terasă pe Montjuic cu vedere spre Port Vell şi oraş

Ce-am mai văzut pe Montjuïc : Palatul Sant Jordi – stadionul acoperit, mândria arhitectonică a Olimpiadei din 1992 – construit după planurile arhitectului japonez Arata Isozaki –  în stânga fotografiei de mai jos. La mijloc, elegantul Turn de comunicaţii al arhitectului Santiago Calatrava, cu suportul  având aceeaşi înclinaţie cu axa Pământului şi instalaţia Schimbare a soţiei lui Isozaki, o pădure de coloane ( în mijlocul şi în dreapta fotografiei) – n-am înţeles nimic…artă contemporană.

Barcelona, Palau Sant Jordi, Communications Tower şi Cambio (Schimbare)

Am coborât apoi pe treptele din faţa Palatului Naţional la Pavilionul German al lui Mies van der Rohe
o încântare…

Barcelona, in interiorul Pavilionului German
Am vizitat apoi Muzeul Naţional de Artă al Cataloniei din Palatul Naţional, despre care am scris în MNAC (I) şi în MNAC (II),
Barcelona, MNAC

Barcelona, pe terasa Fundaţiei Joan Miró
Apoi am rămas pe terasa Palatului Naţional (MNAC) până la lăsarea serii, în aşteptarea spectacolului de apă, culori şi muzică din zona fântânilor, vedetă fiind Fântâna Magică.
Barcelona, Fântâna Magică
Barcelona, Fântâna Magică şi Palatul Naţional, seara
A fost o zi  bogată şi totuşi relaxantă –  cinstit vorbind, ar mai fi fost timp de  încă ceva de vizitat, dar  Castelul Montjuïc nu m-a tentat – după cum ziceam, iar despre Poble Espanyol – un fel de Muzeul Satului spaniol –  citisem că ar fi mult prea comercial. 
Ce mi-a plăcut cel mai mult? Pavilionul German – pentru că  asta-i arhitectura care-mi place!, Fundaţia Joan Miró – pentru că am descoperit, în sfârşit,  o pictură suprarealistă care nu-mi displace şi  Grădinile de cactus Mossèn Costa i Llobera‎ pentru minunăţiile acelea cu ţepi, multe şi mărunte.
13 comentarii la “Barcelona – O zi pe Montjuïc

  1. Care este ordinea corectă pt. aceste obiective, după urcarea cu funicularul de Paral.lei? Aţi mers întăi la grădinile de cactuşi şi Miramar,apoi înapoi spre Miro şi MNAC? Mulţi se plângeau că nu ai timp să faci Montjuicul într-o zi dar văd că se poate :)! Aţi mai luat vreun autobuz între obiective, 193 de ex.?

  2. Ei, ordinea corecta…eu fac asa: imi scot de pe site-urile oficiale orarul de vizitare pt. muzee si apoi imi compun programul. Pasul urmator a fost sa pun gradinile de cactusi spre asfintit, pt. ca voiam sa fac poze frumoase si mie-mi ies bine la asfintit culorile. Surpriza e insa ca in gradinile de cactus, din cauza orientarii pantei soarele apune mai devreme ca in restul Montjuicului. Ordinea mea (nu ordinea CORECTA) a fost asta: zona stadionului Sant Jordi cu sculptura lui Calatrava, MNAC, coborat la fantani si Pav. german, inapoi sus la Fundatia Miro, Jardins Laribal, Jardins Jacint Verdauer, Inghetata pe terasa cu vedere spre oras, Miramar, gradinile de cactus si iarasi inapoi pe terasa de la MNAC pana seara, cand am coborat la fantani. in muzee am stat cate 3 ore aprox in fiecare, in gradinile de cactusi si Jacint Verdauer cate o ora. Nu e un traseu optimizat, distantele nu-s mari, de la gradinile de cactusi la MNAC sa fie vreo jumatate de ora cel mult, pe jos. Nu am luat niciun autobuz. Incape si castelul in program, daca vor copiii. A, uitai sa-ti zic, am urcat pe la 8 dimineata cu funicularul. Cam pustiu pe acolo in zi lucratoare dimineata, dar foarte sigur. Nu sunt coate-goale sau imigranti, doar la fantani seara trebuie atentie.

  3. Data viitoare cand plec pe undeva, o sa ma documentez mai bine inainte, se pare ca am ratat o gramada de chestii interesante in Barcelona. Si eu sunt indragostita de vederile panoramice si mi-ar fi placut o tura cu telecabina

Lasă un răspuns

