Rezervare online cazare ieftină la hosteluri, pensiuni, campinguri ş.a.

 Există 3 site-uri mari specializate în rezervare online de cazare ieftină (cel puţin atâtea cunosc eu): HostelWorldHostels şi HostelBookers,  ele au o bază de date mare, cu zeci de mii de unităţi de cazare aflate pe toate continentele.

Poţi găsi prin intermediul acestor site-uri de rezervare online nu doar un loc în dormitoare comune din hosteluri -acestea fiind însă cele mai multe, ci şi camere în hoteluri mai ieftine ( clasificate la una sau două stele), pensiuni, case de oaspeţi, campinguri şi câteva apartamente (există însă alte site-uri specializate în rezervări cazare în apartamente).

Eu am ales cazare de două ori în Italia prin HostelWorld într-o aşa-numită residenza, o clădire (sau doar etaj de clădire) având camere cu baie închiriate turiştilor pe perioade mai scurte sau mai lungi. Diferenţa faţă de un hotel e că într-o asemenea unitate de cazare nu există o recepţie şi o sală de mese comună, ci doar camere cu baie privată, nu există nici personal aflat permanent la dispoziţia turiştilor; primeşti cheile de la recepţia aflată uneori în altă parte a oraşului ( aşa a fost în Veneţia), sau ţi se aduc chiar la cameră (în Vernazza din Cinque Terre). E o modalitate de-a sta totuşi confortabil, pe bani mai puţini, într-o clădire amplasată bine: în Veneţia am stat la 3 minute de Piazza San Marco, iar în Vernazza într-o cameră deasupra mării şi prăpastiei, cu nişte privelişti de vis de la ferestre şi de pe terasă.

Pe site-ul HostelWorld  poţi obţine în câteva clipe o selecţie a unităţilor de cazare ce se încadrează în criteriile setate de tine. De exemplu,  eu, când merg singură, pun filtrul: „camere single + dormitoare de femei” şi obţin astfel, din întreaga bază de date, doar cele ce se încadrează în cerinţele mele. Ceea ce îmi place mie foarte mult şi consider că e foarte util e nota generală (de la 1 la 10) primită de respectivul hostel precum şi review-urile (recenzii) de la turiştii ce au fost cazaţi acolo. Nu m-aş duce niciodată într-un hostel cu notă sub 7 şi, din experienţa mea, un hostel cu notă peste 8,50 este foarte bun, întotdeauna am fost mulţumită de cazarea într-un asemenea loc. Pe site-ul de rezervări online vezi nu doar nota generală, ci şi notele date pe câteva caracteristici, eu, de exemplu, caut hosteluri cu notă maximă la „amplasare”, pentru că „siguranţă” şi „curăţenie” oferă cam toate, iar „fun”, „staff” şi „caracter” la un hostel mă înteresează mai puţin.
Şi ca să-ţi dai seama ce te cam poate aştepta în hostelul ales, nu strică să citeşti cât mai multe review-uri. Din punctul meu de vedere, sistemul acesta de review-uri şi note date NUMAI DE CEI CE AU FOST CAZAŢI ACOLO este foarte bun, elimină manipulările (într-un sens sau în altul) şi îţi dă şi siguranţa că vei fi bine tratat la destinaţie având în spate un colos în rezervări, decât dacă te-ai duce de unul singur, rezervându-ţi cazarea prin schimb de e-mail direct cu hostelul respectiv. Pentru că, dacă ai mers prin HostelWorld şi nu ai fost mulţumit, revenit acasă, când îţi vine mailul de la HostelWorld cu invitaţia de-a da o notă hostelului şi a scrie un comentariu, îţi verşi năduful şi-i dai notă proastă, ba mai scrii şi un review să le piară pofta altora să calce pe-acolo, aşa, măcar un sezon-două.
La rezervarea online a cazării  ţi se retrage de pe card a zecea parte din suma datorată cazării, restul trebuind să-l plăteşti, cash, la sosirea la hostel. Taxa de rezervare este de 1,5 euro, se retrage, la fel, de pe card. Mai există o taxă opţională pe care vă recomand s-o achitaţi, e vorba de protecţia la anulare, 1 euro: în caz că renunţi ulterior la rezervarea făcută, suma pe care ai plătit-o deja o poţi folosi în viitor la o altă rezervare.
Anulările de rezervare se fac foarte simplu, nu trebuie să porţi nicio discuţie prin email cu recepţia hostelului sau cu site-ul de rezervare, doar te loghezi pe site-ul de rezervare online pe contul tău şi-ţi anulezi (sau modifici) rezervarea.

Eu am rezervat până acum cazare de vreo 10 ori prin  HostelWorld, am fost mulţumită de el şi-l recomand, dar presupun că la fel aş fi dacă mi-aş rezerva cazare şi prin ceilalţi doi mari agenţi de rezervare online, deoarece condiţiile lor sunt similare şi bazele lor de date  coincid în mare măsură.

16 comentarii la “Rezervare online cazare ieftină la hosteluri, pensiuni, campinguri ş.a.

  1. Eu am fost in Florenta chiar la Archi Rossi, pe care vad ca l-ai dat cu titlu de exemplu.Am avut o camera pt 4 persoane, cu baie, am fost foarte multumiti de conditii…

    Carmen

  2. In general, in aproape toate excursiile in care am fost am stat la hostel. Cu exceptia turei din Islanda, unde am stat la cort.

    Ideea e ca odata gaseam si paturi cu 3-5-7 euro, acum sub 10 rar. Acum patul a ajuns sa fie undeva in jur de 15euro, iar daca mergi in 2 sau 3, iti iei o camera de hotel, ca nu prea se mai justifica hostelul. Sunt anumite zone in care nici ideea de hostel nu se potriveste, pur si simplu sunt pensiuni-hoteluri adaugate pe site. Acum cativa ani, tot ce gaseai pe hostelworld erau hosteluri, cu dormitoare din alea imense, de 10 paturi. In alti ani, cardul ala al lor putea fi achizitionat daca iti faceai rezervari la ei de o anumita suma de bani. Acum ti-l cumperi, expira in jumate de an, iarasi nu prea se mai justifica decat daca calatoresti f des.

    Opinie pur personala. Eu m-am inteles foarte bine cu ei ceva vreme, ba chiar am avut la un moment dat o problema cu baza lor de date ca nu imi afisau toate hostelurile, le-am scris si mi-au dat banii inapoi.

  3. Am cautat pe toate siturile de profil si mi s-a parut cea mai buna varianta…criteriul cel mai important dupa care selectez este amplasarea cat mai central coroborat cu pretul, desigur…:)

  4. Unde anume ai stat in Venetia, ca spuneai de o Residenza, daca e Residenza Santa Croce pe care ai afisat-o in al doilea ecran, ea are ratingul de 89%, daca spui ca e o locatie asa formidabila, aproape de Piata San Marco, cum de nu are rating 90-100%?

  5. Am stat la Residenza Santa Croce, doar ca are mai multe cladiri prin oras in diferite cartiere si nota sau ratingul afisat e o medie pentru toate acele locatii. Initial si noua a vrut sa ne dea de la receptie cheile de la o alta camera, in ghetoul evreiesc, dar am refuzat-o si atunci ne-a dat in San Marco.

  6. Eu nu ma pot pronunta pentru ca nu am stat la niciun hostel pana acum, insa sunt sigura ca este o optiune pentru cei care calatoresc low-budget. As fi stat, insa nu am avut cum, la faimosul jumbo hostel din Suedia, din pacate era mult prea departe de oras 😦

Lasă un răspuns

