Vacanţă la Napoli – ultima zi şi concluzii

Dupa ziua petrecută la Pompeii despre care am scris mai demult aici, a venit şi ziua plecării. Deoarece aveam avion din Roma spre Cluj mai spre seară, de acasă plănuisem să rămân în Napoli până spre amiază ca să vizitez în acest timp Muzeul Naţional de Arheologie, unul din marile muzee ale lumii, specializate în artă antică.
Napoli, Muzeul Naţional de Arheologie
Însă, din cauza păţaniei cu trenurile din ziua sosirii la Napoli, care au făcut ca drumul de la aeroportul Fiumicino la Napoli să-mi ia  cam 8-9 ore, am preferat să mă întorc la Roma de dimineaţă, n-am avut chef să vizitez muzeul stresată la gândul că poate pierd avionul din pricina trenurilor.
Am luat de data asta un tren Intercity şi n-am avut nicio întârziere. În Roma, am profitat de orele rămase ca să revizitez două biserici dragi mie, dar despre asta altădată, la secţiunea Roma din blog. Spre Fiumicino am plecat  cu un shuttle bus luat de la gara Termini detalii transport aici, luat de pe Via Marsala, după ce am mâncat o pizza la pizzeria de vizavi de intrarea la metrou şi am mai pierdut timpul privind călătorii din gară.
Roma, imagini din gara Termini
Cheltuieli în ziua a şasea
-autobuz local Napoli: 1 euro
-tren Intercity Napoli-Roma: 22 euro
-pizza, îngheţate, apă: aprox. 9 euro
-shuttle bus Roma Termini – Fiumicino Aeroporto: 8 euro
Total: aprox. 40 euro
Cheltuieli totale vacanţă 6 zile la Napoli: aprox. 404 euro. E mult? Nu e mult, mai degrabă puţin. Cam atât, 400-500 euro, mă costă fiecare din vacanţele de 5-7 zile, neincluzând aici cheltuielile pe care le fac în aeroport după ce trec de controlul bagajelor şi nici cele făcute la shopping, când m-apucă, câteodată, dorul.
Concluzii vacanţă
E, într-adevăr, o zonă extraordinar de frumoasă, trebuie neapărat văzută.
Încă mi-au rămas multe locuri necălcate:
-Insula Ischia
-Reggia di Caserta- Versailles-ul Italiei – monument UNESCO
-Vezuviul
-Templele din Paestum – monument UNESCO
-Sorrento şi  de pe Coasta Amalfitană: Positano şi Atrani …
…iar în Napoli, Capri, Procida, am stat prea puţin şi n-am avut timp să văd tot ce-mi doream, aşa că trebuie să revin. De fapt, doar la Pompeii am fost satisfăcută de durata vizitei şi nu cred că aş reveni vreodată.
Aşa că, părerea mea,  e nevoie de cel puţin 10 zile pentru o vizită satisfăcătoare a tuturor obiectivelor turistice din zona Napoli.
12 comentarii la “Vacanţă la Napoli – ultima zi şi concluzii

  1. Totdeauna am sustinut ca regretele legate de faptul ca nu ajungem sa vedem tot ce ne-am propus într-o vacanta se transforma în motivatii pentru o descindere ulterioara, undeva într-un viitor neprecizat, în acele locuri. Cred ca grupajul tau despre Napoli a fost unul în care am avut cu adevarat senzatia ca mi s-a înfatisat o zona paradisiaca. Personal sunt adeptul unui numar mai redus de plecari, dar al petrecerii unui interval generos în zonele pe care le vizez, asa ca înteleg dorinta unor vacante mai lungi. Te admir pentru ca esti calculata, stii ce vrei si cred ca adesea reusesti în ceea ce îti propui. Evident ca realizarea efectiva a unui buget rezonabil tine si de multa documentare, de calcul si chiar de imaginatie. In fond totul este o chestiune de optimizare si am senzatia ca tu reusesti foarte bine sa realizezi acest lucru. Iti doresc sa ajungi din nou la Napoli când îti vei dori si cu siguranta am inclus si noi aceasta destinatie pentru planurile viitoare.

  2. Asa-i, şi mie îmi place să fac lucrurile bine, doar că, în aceşti ani, nu mi-am permis plecări lungi de-acasă, aşa că am găsit formula „des şi scurt”. Dar de-acum, nici asta nu mi-o mai permit. Până una-alta, retrăiesc bucuriile micilor mele vacanţe, scriind despre ele.
    Îţi mulţumesc pentru aprecieri, şi mie îmi plac articolele tale şi stilul tău de-a călători şi vizita oraşele.

  3. Uff, nu stiu daca o sa rezerv chiar 10 zile cand voi ajunge in zona, e atat de mare lumea asta incat cu greu m-as indura 😛 Dar cu siguranta m-ai facut sa visez la ea…

  4. E scumpă cazarea în vârf de sezon, dar dacă mergi în afara sezonului, preţurile sunt rezonabile. Transportul ieftin, iar mancarea – preţuri normale. Sigur, există şi hoteluri şi restaurante scumpe, că e o zonă căutată şi de bogaţii lumii, dar ne descurcăm şi noi, oamenii obişnuiţi, pe acolo.

  5. Eu am scris că trebuie 10 zile să vizitezi tot şi pe îndelete, acuma tu din lista aia iţi poţi alege ce preferi să vezi, totul e să fii în cunoştinţă de cauză. Nici eu n-o să urc probabil pe Vezuviu, deşi am o istorie întreagă de drumeţii la munte în spate…

  6. merita sa urci pe Vezuviu:) iar Sorento e foarte frumos. si nu, nu e foarte scump, Napoli si ce-i prin jur. si noi am iesit surprinzator de ieftin 🙂 Pina si Capri poate fi rezonabila daca stii cand si unde sa te duci 🙂 frumoasa vacanta, la mai mare!

  7. Eu dupa 7 zile zic ca mi-ar mai fi placut sa vad Ischia, Procida si Positano pe indelete. Deci 10 zile sustin si eu ca e numai bine! Mi-a placut foarte mult tot ce am vazut dar nu m-as intoarce pt a doua oara niciunde. Imi place sa raman cu amintirile placute de atunci ….

Lasă un răspuns

