Festivaluri şi sărbători tradiţionale în zona Napoli din Italia

Pentru iubitorii de tradiţii şi atmosferă de sărbătoare, am ales, din mulţimea festivalurilor şi sărbătorilor  tradiţionale – religioase sau laice din regiunea Campania,  trei dintre ele, care mi s-au părut mai interesante:
  • Regata Istorică a Republicilor Maritime
Regata Istorică a Republicilor Maritime este o competiţie de conotaj, precedată de procesiuni ce evocă perioada istorică apusă, când cele patru oraşe-state medievale: Amalfi, Genova, Pisa şi Veneţia erau mari puteri maritime, uneori aliate în faţa duşmanilor comuni, alteori rivale.
Anual, prin rotaţie,  cele patru oraşe sunt gazdele acestei regate care are loc în prima duminică din iunie şi în anul 2012, ea se desfăşoară în Amalfi.
  • Festivalul Ravello
Despre Festivalul Ravello, cunoscut şi sub numele de Festivalul Wagner am scris nu demult   aici.
Festivalul are loc în 2012 în lunile iulie-august-septembrie la Villa Rufolo din Ravello, pe Coasta Amalfitană, în sălile castelului medieval şi  pe o scenă amplasată spectaculos la marginea prăpastiei, într-o zonă a grădinii  renumită pentru impresionanta panoramă asupra golfului.
  • Procesiunea Misterelor
În fiecare an primăvara, în Vinerea Mare,  pe insula Procida  are loc o procesiune religioasă numită Procesiunea Misterelor, când localnicii, îmbrăcaţi tradiţional, poartă care alegorice ce pun în scenă într-un mod artistic, momente din viaţa lui Hristos. Procesiunea se desfăşoară începând din nucleul istoric al insulei, Terra Murata şi până la portul Marina Grande.

Am scris în total 20 de articole despre vacanţa la Napoli şi în împrejurimi, un Cuprins al lor găseşti  aici.

8 comentarii la “Festivaluri şi sărbători tradiţionale în zona Napoli din Italia

  1. Mi-ar place sa merg sa vad regatta din Amalfi dar pe de alta parte banuiesc ca e mare aglomeratie de turisti si oricum e inghesuiala la autobuze si in perioada fara evenimente si inteleg din ce ai scris ca nici vapoare inca nu circula pe rutele turistice de pe coasta Amalfi.

  2. Nu stiu ce sa spun, doar pe segmentul Sorrento-Amalfi a fost inghesuiala in autobuz, mai precis pe segmentul Sorrento-Positano, la Amalfi am sosit ceva mai aerisiti.

    Trebuie urmarit pe site-urile ce le-am dat eu in prima postare despre Coasta Amalfitana, care e orarul din 2012 al curselor de vapoare. Metro del Mare se pare ca s-a desfiintat intre timp, probabil vor fi alte companii de vaporase.

  3. Da si nu…daca ai timp putin si speri ca poti in aceeasi zi si vizita orasul, te cam inseli. De obicei totul e dat peste cap, sunt inchise majoritatea obiectivelor turistice. E bine de stiut ca daca mergi la un festival sau sarbatoare, apoi asta e tot programul in ziua respectiva.

  4. Absolut de acord, daca te duci pentru un festival stii de la bun început si tot ce implica asta. Dar tot cred ca merita…sunt poate momente unice, de care cu siguranta nu te apropii prea des. N-am ajuns la vreo manifestare celebra de acest gen (o voi face candva…), dar de exemplu anul trecut am fost martor la doua manifestari regionale in Austria. Un festival satesc in Valea Gastein si o sarbatoare a 525 de ani de exploatare industriala a sarii la Bad Durrnberg lânga Salzburg. Organizare – doar autoritati locale. Daca spun ca am fost miscat profund, e prea putin. Localnici, oameni aparent fara mari griji, cu o viata atât de frumoasa – participau cu atâta placere si daruire la manifestare încât nu-mi puteam reveni. O manifestare din cele cu adevarat „turistice” este desigur mai comerciala, dar sunt convins ca merita sacrificiul unei zile de vacanta integrale, putând fi din categoria „for a lifetime”… Sau gresesc?

  5. Asa-i, sunt zile de neuitat. Eu am fost la două, una dintre ele a fost Il Palio, cel mai mare festival din Toscana, la Siena. Extraordinar! Dar, greseala mea, a fost singura zi alocată oraşului Siena, prea puţin. Mi-am imaginat că pot, între timp, vizita şi oraşul. Nu prea s-a putut.

Lasă un răspuns

