Vedi Napoli e poi muori

Postare alăturată proiectului Miercurea fara cuvinte.
De Ioana Mureşan Publicat în Napoli

15 comentarii la “Vedi Napoli e poi muori

  1. Nu pentru toti, Carmen. Sunt foarte multi turisti care nu apreciaza acest oras, ii deranjeaza zgomotul lui, traficul, gunoaiele. Pentru mine insa, toate acestea fac parte din farmecul locului, doar nu locuiesc acolo sa ma deranjeze! Daca ar fi de locuit, as alege un oras din Germania sau Austria, dar, daca e de vizitat doua-trei zile, prefer Napoli.

  2. Ai spus bine, cu toată frumuseţea oraşului, are cel puţin două mari hibe: maldărele de gunoaie (sunt străzi complet blocate cu aşa ceva), şi faptul că e tare aproape de vulcan…, care nu se ştie când poate erupe. Ar fi o mare tragedie.

  3. Eu sunt unul dintre acei oameni care nu apreciaza Napoli. Doar o mica parte a orasului arata bine, restul e plin de case darapanate, gunoaie, iar mafia de acolo e renumita. Multor turisti li se fura posetele de pe umar intr-o clipa de catre motocicilisti. Mie nu mi-a placut, chiar am avut un sentiment de nesiguranta si m-am bucurat ca nu locuiesc acolo.

  4. Anca, depinde de ceea ce apreciaza fiecare la un oras. Cat ai stat acolo? si care mica parte a orasului arata bine, dupa tine?

    Pentru mine e cel mai spectaculos oras din Europa, cu personalitatea cea mai puternica. Si are cea mai impresionanta amplasare, unii spun ca in privinta asta, ar fi cel mai frumos din lume. Ai vazut zona dintre Mergellina si Posillipo? Apoi e si pitorescul cartierelor imigrantilor, de exemplu acel Cartier Spaniol ultracentral, l-ai vizitat? exista si o estetica a uratului parca, nu?

    Despre siguranta, poti fi sigura ca n-are Mafia treaba cu turistii obisnuiti, ca mine sau ca tine, care pleaca la nani seara pe la 10. Despre motociclisti care fura posete am auzit si eu legende, drept pt. care mi-am luat o geanta mare, in care am indesat apa si mancare, sa aiba, la o adica ce fura. Nimeni nu mi-a pipait geanta sau buzunarele acolo. In schimb, in Barcelona, capitala hotilor, am fost obiectul unei tentative de talharie/furt la metrou.

    Pt mine una e un oras in care mi-ar placea sa locuiesc si alta un oras in care mi-ar placea sa hoinaresc, de obicei astea nu coincid.

    Anca, ai vazut Piata Plebiscitului, nu? Aia e arhitectura in stil „clasicism romantic” :), no, spune-mi mie cum vine asta, ca ti-am citit pe blog ca una-i una si ailalta e opusul ei. :))

  5. Stiu ca Ioana cunoaste destul de bine multe locuri reprezentative din Italia si as întreba cât de relevanta i se pare maxima din titlu, cât de special este Napoli fata de alte zone din peninsula. Este impactul napoletan asupra vizitatorul chiar atât de puternic? Contribuie la acest impact si împrejurimile extraordinare sau este doar efectul orasului propriu-zis?

  6. Cu siguranta contribuie si imprejurimile la faima orasului si la impresiile cu care te intorci de acolo. Insa, chiar si fara imprejurimi, Napoli ramane metropola cu cea mai spectaculoasa amplasare si panorame din cate am vazut. Dar aici am postat doar fotografii, in curand va urma postarea dedicata orasului Napoli, in care voi incerca sa explic ce are atat de special.

Lasă un răspuns

